fredag den 17. juli 2009

Veteraner foran i boligkøb

Venstre og Dansk Folkeparti melder nu ud, at handicappede krigsveteraner skal placeres forrest i boligkøen (dvs. jagten på en handicapbolig) med undskyldningen, at "de har ydet så meget".

Sikke noget fis! De udsendte soldater tager afsted af egen beslutning, og fortjener derfor ingen gaveregn, når de kommer hjem, lige meget om de i mellemtiden har pådraget sig et handicap. Jeg mener desuden slet ikke, at det er holdbart at tilgodese soldater, bare fordi de har været i krig!

Og hvad nu med mig, siger jeg bare. Så kan jeg stille mig i den lange boligkø, i jagten på en handicapbolig, imens hjemsendte soldater kan springe foran? Kan det virkelig passe, at man først skal en tur til Afghanistan og vise sit værd, før man kan komme hurtigt til en handicapbolig?

Sikken mavepumper til de mange tusinde handicappede i Danmark, der aldrig har været i krig! Det er sgu en OM'er!

Ingen kommentarer: